Zapiski.
Komentarze: 0
"Strategię realizuje się poprzez taktykę" - "Są jakby dwiema stronami monety: można je oddzielnie oglądać, a nawet oddzielnie omawiać, ale w rzeczywistości nie można ich oddzielić od siebie." (Strategia - podstawowe zasady: misja, kierunek działalności, długookresowe cele, intuicja, przewidywanie zmian, wykorzystanie szans i silnych stron - neutralizacja zagrożeń i słabych stron, dynamizm, elastyczność gosp. i społ., tożsamość).
"Tożsamość - która pozwala identyfikować, i odróżniać od konkurentów oraz wzbudzać zaufanie"
"Wrogiem strategii jest rutyna w myśleniu i działaniu". (Tzw. transfer myślowy, transfer nawyku - próba rozwiązywania problemu za pomocą technik stosowanych wcześniej".)
*
"Jeżeli masz taką samą strategię jak Twoi konkurenci, to nie masz żadnej strategii". Masz wyjątkową strategię jeżeli: zdefiniowałeś określony rynek i potrzebę, opracowałeś wyróżniającą się i wygrywającą wartościową ofertę dla tego rynku, zbudowałeś wyróżniającą się sieć dystrybucji - (cel wartości, oferta wartości, sieć wartości).
Zła strategia?
- Strategia wczorajsza –
"Nie możesz mieć lepszego jutra, jeżeli cały czas będziesz myślał o dniu wczorajszym", (Ch. Kettering), "Problem nigdy nie polega na tym, skąd wziąć nowe pomysły, ale na tym jak się pozbyć starych". (Dee Hock)- Protekcjonizm,
- Wojny cenowe,
- Nadmierne koncentrowanie się na problemach, - "karmienie problemów, głodzenie okazji" (P. Drucker)
- Brak sprecyzowanych celów, "Jeżeli nie wiesz dokąd idziesz, naprawdę trudno będzie Ci tam dojść",
- Poleganie na przejmowaniu innych firm,
- Strategia środka drogi, - Co się z nimi dzieje? - Zostają przejechani.
Źródło: S.Sudoł – „Przedsiębiorstwo”, P. Kotler „ Marketing od A do Z”.
Dodaj komentarz